Wie zijn wij?

Onze missie is om geld in het laatje te brengen voor scholen en kinderdagverblijven. We willen het hergebruiken van kleding en schoenen promoten om op deze manier mensen te kunnen helpen die deze tweedehands kleding hard nodig hebben. Alleen samen kunnen we aan een duurzame toekomst werken.

Bag2School is een internationaal bedrijf met een groene kijk op de maatschappij. Door het recyclen van kleding, gaat onze omzet voor het grootste deel naar scholen, instellingen en verenigingen. Sinds de oprichting van Bag2School in het Verenigd Koninkrijk (1999), hebben wij meer dan 48 miljoen pond uitbetaald in binnen- en buitenland! Sinds de start in 2006 in Nederland hebben we meer dan 2 miljoen euro aan scholen en verenigingen uitgekeerd. Ons streven is dat zoveel mogelijk mensen hun voordeel doen met het Bag2School-principe.

Maak kennis met het Bag2School-team

Onze visie

We verwelkomen jullie graag in onze groeiende groep scholen en kinderdagverblijven die textiel inzamelt en geld ophaalt.
Goed voor jou, goed voor de wereld en goed voor ons!Win-win-win, dus!

In ons win-win-win model profiteren wij ook. Winst is een uitstekende drijfveer om je in te zetten, ook als het om een goed doel gaat. Maar we vinden het wel belangrijk om transparant te zijn en te vertellen over hoe we opereren. Sinds de oprichting van Bag2School is er in Groot-Brittannië al 48 miljoen pond (!) uitbetaald aan scholen. Om een idee te krijgen van hoe iedereen profiteert: in 2008 ging 76,5% van onze opbrengst naar scholen, was 21% nodig om onkosten te dekken en was 2,5% winst voor Bag 2 School UK.

Bag 2 School is trots op hetgeen bereikt is en draagt op de volgende wijzen positief bij aan de maatschappij:
• Afval een andere bestemming geven dan het stortterrein
• Aanwenden en herwinnen van plastic bijproducten
• Uitkeren van meer dan €16 miljoen aan goede doelen
• Werkgelegenheid scheppen
• Tevredenstellen van klanten
• Vertrouwensrelaties ontwikkelen met de overheid
• Op tijd betalen van toeleveranciers
• Op tijd betalen van werknemers

Het is zeker een benijdenswaardige positie waarin een bedrijf als Bag 2 School verkeert. In alle bescheidenheid zijn het personeel en de directie van Bag 2 School erg trots op deze prestaties.

We verwelkomen jullie graag in onze groeiende groep scholen en kinderdagverblijven ( instellingen en organisaties) die textiel inzamelt en geld ophaalt. Goed voor jou, goed voor de wereld en goed voor ons! Win-win-win, dus!