Hoe het werkt, stap voor stap!

We hebben allemaal wel kleren in onze kast hangen die we al jaren niet meer hebben gedragen! In een wereld van snelle mode hebben we enorm veel spullen - Maar hoe weet je dan wat het beste is voor het milieu wanneer het gaat om het weggooien hiervan?

Bag2School helpt! Jij zamelt in, wij geven geld en zorgen dat het op de juiste plek terecht komt. Bekijk het stappenplan om erachter te komen hoe het werkt!

1. Schrijf u online in of bel ons!

Meld je, telefonisch of op deze website, aan bij ons. Mochten er vóór of na de aanmelding vragen rijzen, dan staan wij voor je klaar om je te helpen. Het benodigde materiaal waaronder de Bag2school zakken wordt verstuurd naar uw school. Het wachten is op de post...

Schrijf je in bij Bag2School Nederland
Promoot uw inzamelingsactie

2. Promoot uw inzameldag!

EN Actie! De kleding wordt ingezameld! Vraag je familie, buren en kennissen of ze nog oude kleding hebben. Sjouwen, slepen, sleuren met die zakken: hoe meer volle zakken van 5 kilo, des te meer geld er in het laatje voor de school komt. We betalen € 0,30 per kilo!

3. Wij halen de tassen op en betalen jou!

We wegen de kleding nog op dezelfde dag en het geld wordt binnen twee weken overgemaakt. Een mooi extraatje voor het schoolplein, schoolreisje of een ander potje.

Verdien geld voor uw school met onze inzamelingsactie
Jouw kleding wordt over de hele wereld geëxporteerd

4. Wat gebeurt er met de kleding?

Nadat wij de kleding hebben opgehaald, wordt de kleding gewogen in ons pakhuis en op vrachtwagens geladen voor export. Alle kleding die door ons wordt ingezameld, wordt, al dan niet gesorteerd, verkocht aan importeurs en groothandelaren in West- en Oost-Europa, Afrika en Azië. 80% van deze kleding wordt als kleding hergebruikt en de overige 20% gaat naar de recyclingindustrie voor de productie van bedden, sokken, dekens en schoonmaaktextiel.

5. Je creëert meer banen!

De kleding zal reizen over de hele wereld maken en hun nieuwe leven beginnen! Dit kan een speciaal gebouwde tweedehandswinkel zijn in Oost-Europa of Zuid-Amerika, of een marktkraam in Oost- of West-Afrika, die waardevolle werkgelegenheid biedt voor importeurs, magazijnpersoneel, transportbedrijven en standhouders, maar ook betaalbare kleding voor de lokale bevolking. Je kunt ook onze video bekijken waarin we een van de winkels bezoeken die hun kleding bij ons halen.

Creëer meer banen met onze Bag2School-inzamelingsactie

Weet je nog steeds niet zeker hoe het werkt? Bekijk deze video's!

Dus waar wacht je op? Doe Mee!

Verzamel geld voor uw school met de Bag2School-inzamelingsactie